Co oznacza skrót seo

Co oznacza skrót seo
26 kwietnia 2022 0 Comments

Co oznacza skrót seo – z pojęciem seo możemy się spotkać, przeglądając strony internetowe. Choć na co dzień większość z nas nie ma z nim do czynienia osobiście, to korzystamy z efektów pracy specjalistów do spraw seo. Co dokładnie oznacza ten popularny skrót?

SEO = pozycjonowanie stron internetowych?

SEO to skrót od angielskiej nazwy Search Engine Optimization. W praktyce oznacza optymalizację strony www pod wyszukiwarki internetowe, a właściwie pod rządzące nimi mechanizmy. Witryna, która jest odpowiednio pozycjonowana, powinna zajmować wysokie miejsce w wyszukiwarce internetowej. Oczywiście, nie oznacza to jeszcze, że w każdej z nich zajmie dokładnie taką samą pozycję. Wynika to z faktu, iż każda wyszukiwarka zaprojektowana jest na bazie nieco innych algorytmów. Obecnie najwięcej firm pozycjonuje swoje strony internetowe pod wyszukiwarkę Google, gdyż to z niej najchętniej korzystają użytkownicy. Czasami nazwa SEO używana jest zamiennie z pozycjonowaniem stron internetowych. Czy są to rzeczywiście dwa, tożsame procesy? Możemy powiedzieć, że tak – SEO to nazwa angielska, która przylgnęła do naszego języka, zaś pozycjonowanie stron internetowych to polskie określenie.

Cele SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to długi proces, bowiem z pewnością nie uda nam się zająć korzystnej pozycji w wyszukiwarce internetowej w ciągu kilku dni. Czasami potrzebujemy na to kilku miesięcy, a w skrajnych przypadkach nawet roku. Powstaje więc pytanie, w jakim celu pozycjonuje się strony internetowe, a więc jakie są zadania SEO? Głównym celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej poprzez zajęcie jak najwyższej pozycji w danej wyszukiwarce. To sprawia, że witrynę chętniej odwiedzają osoby, poszukujące konkretnych porad, towarów lub usług. Dlaczego? Ponieważ internauci nie lubią długo szukać – zwykle przeglądają maksymalnie 3 pierwsze strony wyszukiwań. Wielu z nich zatrzymuje się tylko na pierwszej, o ile oczywiście znajdzie to, czym jest zainteresowana. Nie jest jednak tajemnicą, że w dzisiejszych czasach konkurencja w niemal wszystkich branżach jest tak duża, że nietrudno znaleźć to, czego się szuka. Jeśli więc nasza witryna znajduje się gdzieś na końcu wyszukiwań, to istnieje niewielkie prawdopodobieństwo, że zostanie odnaleziona przez użytkowników. Celem SEO jest także zwiększenie rozpoznawalności marki. Co istotne, dotyczy to zarówno firm, które działają na rynku od dłuższego czasu, jak i tych, które dopiero zaczynają go podbijać. Firmy chcą przede wszystkim pozyskać nowych klientów bądź zatrzymać przy sobie tych, którzy skorzystali z ich usług bądź kupili ich towary. 

Na czym polega SEO?

Wiemy już, w jakich celach pozycjonuje się stronę internetową, warto jednak zastanowić się, na czym dokładnie polega SEO? Generalnie działania w jego obrębie możemy podzielić na dwie kategorie – te, które podejmowane są w obrębie strony internetowej oraz poza nią. Działania na stronie internetowej skupiają się przede wszystkim na treściach. Muszą być one użyteczne, ale także czytelne. Bardzo istotny jest tutaj content marketing, który dopasowujemy nie tylko pod witryny internetowe, ale i urządzenia mobilne. Krótkie akapity, wyboldowania, podkreślanie najważniejszych informacji, odpowiednie rozplanowanie treści – to jedne z głównych zadań content marketingu. Bardzo ważny jest też dobór słów kluczowych, pod które pozycjonowana jest strona internetowa. Działania na zewnątrz witryny polegają natomiast na pozyskiwaniu linków. Kiedyś przywiązywaliśmy wagę głównie do ich ilości, dziś liczy się przede wszystkim jakość linkowania. Linki powinny być w jakiś sposób powiązane tematycznie z daną stroną internetową, zatem sam proces linkowania musi być dobrze przemyślany. Choć wydaje się, że pozycjonowanie stron internetowych nie jest trudne, to w rzeczywistości wymaga poświęcenia sporej ilości czasu. 

Kto zajmuje się SEO?

Co oznacza skrót seoPozycjonowanie stron internetowych to zadanie dla specjalistów, bowiem osoba bez odpowiedniego przygotowania nie będzie w stanie osiągnąć oczekiwanych efektów. Kto zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych? Najczęściej tego typu usługę oferują profesjonalne agencje marketingowe, które nie tylko tworzą strony internetowe, ale też przejmują nad nimi pełną opiekę. Pozycjonowanie stron internetowych to też zajęcie dla osób, które posiadają odpowiednią wiedzę i prowadzą własną działalność gospodarczą. Najczęściej są to specjaliści, którzy wcześniej pracowali w różnego typu agencjach, dziś natomiast działają na własną rękę. Czasami pozycjonowaniem zajmują się także freelancerzy – osoby, które nie prowadzą działalności, lecz jednocześnie nie są zatrudnione na etacie. Zwróćmy uwagę na kompetencje osoby, której powierzamy kwestię pozycjonowania strony internetowej. Musi ona posiadać szeroką wiedzę nie tylko z zakresu SEO, ale chociażby psychologii marketingu. Pamiętajmy, że współczesna strona internetowa nie jest tworzona pod algorytm, a pod użytkownika, zatem treści na niej dostępne muszą być wartościowe. Z drugiej strony w jakiś sposób powinny zachęcać do skorzystania z oferty firmy.