Gdzie reklamować noclegi, by nie przepłacać i dotrzeć do klientów? Prowadzisz gospodarstwo domowe? Więc doskonale wiesz, że jeśli nie przekażesz swoim klientom informacji o swojej ofercie, nie przyjdą. Nikt nawet nie zadzwonił, żeby zarezerwować miejsce. Więc o co chodzi? Za odpowiednią reklamę! reklamować? Ale jest cena do zapłacenia! Tak, czasami to kosztuje, ale dzisiaj masz wiele opcji, które nie zrujnują banku, ale przyniosą ci klientów!
Co może kojarzyć się z reklamą?
Po pierwsze, warto odpowiednio oznakować prowadzony przez siebie obiekt noclegowy. Tak się składa, że ten budynek jest trochę oddalony i wiele osób nie zwraca na to uwagi lub ma problem ze znalezieniem miejsca. To blokuje dalszy dostęp.
Odpowiedni znak i wskazówki są również formą zachęty i reklamy konkretnego obiektu noclegowego.
Po drugie: warto zaznaczyć miejsce noclegowe na mapie okolicy, jeśli taka mapa gdzieś była umieszczona – np. na stacji kolejowej.
Dworce kolejowe, biura informacji turystycznej, popularne miejsca odwiedzane przez turystów i tablice ogłoszeniowe – warto tu i ówdzie zostawić ulotki, plakaty i ogłoszenia.
Warto również rozważyć lokalne media, takie jak prasa, telewizja i radio, jeśli nadarzy się taka okazja.
Jednak niektórzy powiedzieliby, że powyższe możliwości informują ich pobliskie obiekty noclegowe. Ale to działa, nawet na następny sezon.
Jednak reklama wymaga również dotarcia do osób, które mogą być nią zainteresowane w całym kraju, a nawet za granicą. Ale jak to zrobić bez ponoszenia nadmiernych kosztów? Tutaj warto skorzystać z ciągle rosnących możliwości Internetu.
Dotrzeć do milionów mediów
Niemal od początku swojego istnienia i w rękach wielu użytkowników Internet uważany jest za ważne medium do przekazywania wszelkiego rodzaju informacji, w tym reklam.
Wielu nawet mówi, że jeśli firmy nie ma w Internecie, to tak, jakby w ogóle nie istniała. Co to znaczy? Przede wszystkim warto mieć firmową stronę internetową. Powinien zawierać wszystkie podstawowe informacje o obiekcie noclegowym: nazwę, adres (najlepiej na załączonej mapce), dane kontaktowe e-mail i telefon czy informacje o zniżkach. Jeśli blog jest częścią strony internetowej, powinien być regularnie utrzymywany.
Strona internetowa to nie wszystko
Dużym wsparciem dla niej i jednym z rodzajów reklamy są fanpage’e w mediach społecznościowych, jest ich co najmniej dwa. Podobnie jak w przypadku blogowania, również takie konta muszą być prowadzone systematycznie. Osoby odwiedzające ten fanpage powinny mieć możliwość skontaktowania się w ten sposób z firmą i uzyskania szybkiej odpowiedzi na swoje pytania.
Media społecznościowe dają tu również możliwość zamówienia reklam, które pojawią się np. na pasku bocznym lub pomiędzy wpisami użytkowników na stronie głównej.
Inną opcją są grupy fokusowe, które zrzeszają firmy i osoby zainteresowane podróżami i zakwaterowaniem.
Portal ogłoszeniowy
To jedna z najpopularniejszych metod reklamy internetowej. To tutaj krótko opisujesz obiekt, zachęcasz klientów do odwiedzenia, a często wstawiasz zdjęcia obiektu. Warto też w miarę możliwości wykupić miejsce reklamowe w postaci banerów. Wpis reklamowy często może być również promowany przez pewien czas, tak aby pojawił się na stronie głównej lub jako pierwszy w określonej sekcji tematycznej.
Blogi, fora i portale związane z podróżami i zakwaterowaniem
Obecność na takich portalach dodaje wiarygodności danemu noclegowi. Dlatego warto zwrócić uwagę na wpisy w zabytkowych portalach noclegowych. Powinny zawierać wszystkie podstawowe informacje o firmie, a zazwyczaj do wpisu można dołączyć zdjęcie wraz z harmonogramem rezerwacji noclegów na konkretne terminy.
Fora internetowe są również świetną formą reklamy. Tutaj można wykazać się profesjonalizmem, w tym wiedzą i otwartością na klienta i jego potrzeby.
Z drugiej strony blogi związane z określoną tematyką cieszą się dużą popularnością wśród osób, które z jakiegoś powodu są bliskie konkretnej branży. Entuzjaści podróży i wakacji poza miejscem zamieszkania uwielbiają artykuły od zaufanych blogerów, którzy piszą na przykład o wszelkiego rodzaju ciekawych miejscach, sprzęcie podróżniczym i zaufanych miejscach pobytu. Jeśli bloger poważnie traktuje swoją pracę, będzie polecał tylko sprawdzone produkty i usługi. To samo dotyczy zakwaterowania. Dlatego warto zamówić u nich np. wpis sponsorowany z linkiem do strony internetowej firmy, albo chociaż w jednym z wpisów można wspomnieć o konkretnym miejscu noclegowym.
Czy to na blogach czy forach i portalach branżowych często można kupić reklamę w postaci banerów.
Regularność i estetyka
Niezależnie od lokalizacji i rodzaju reklamy, powinna być czytelna i estetyczna. Jeśli miejsca na tekst jest mało, warto przekierować reklamę do miejsc, w których takich informacji jest więcej, czyli do stron internetowych i fanpage’y. Warto co jakiś czas aktualizować ogłoszenia i nie zostawiać ich na ostatnią chwilę przed sezonem.